TOGO: Beta Markasıyla Perakende Atağına Kalkıyor
Türkiye’nin köklü ayakkabı markalarından Togo, 2017’deki satın alma sürecinin ardından izlediği “yavaş ama sağlam adım” stratejisiyle dikkat çekiyor. Şirket, öncelikle dijital dönüşümünü tamamlayarak, perakende sektöründe önemli bir atılım yapmaya hazırlanıyor. Bu kapsamda, bir dönemin popüler ayakkabı markası olan ve 2018’de iflas eden Beta‘nın tüm haklarını da koruma altına alan Togo, markayı yeniden canlandırarak tüketicilerle buluşturmayı hedefliyor.
Togo’nun Yeniden Doğuşu ve Dijitalleşme Hamlesi
1937’de kurulan ancak 2000’li yılların başından itibaren operasyonel zorluklar yaşayan Togo, 2017 yılında üçüncü kuşak ayakkabı ustası Ahmet Akkuş tarafından satın alındı. Akkuş, düzenlenen bir basın toplantısında Togo’daki dönüşüm stratejisini, yeni yatırımları ve mağazalaşma planlarını detaylı bir şekilde aktardı. Satın alma sürecinden sonra Togo’nun İstanbul ve Konya’daki üretim merkezlerini Ankara’ya taşıdıklarını belirten Akkuş, öncelikle şirketin tüm perakende süreçlerini dijital ortama aktarmaya odaklandıklarını ve bu nedenle mağaza yatırımlarını bir süre yavaşlattıklarını ifade etti.
Beta Markası Yeniden Tüketiciyle Buluşacak
Togo’nun son dönemdeki en dikkat çekici yatırımı ise bir zamanların önemli ayakkabı markalarından Beta‘nın tüm haklarını satın alması oldu. Beta’nın yeniden canlandırılmasına ilişkin planlarını açıklayan Akkuş, “Beta çok değerli markalardan biriydi. Ancak maalesef iflas etmek zorunda kaldı. İflas ettikten sonra da bazı fırsatçılar çıkarak bu marka altında üretim ve satış yapmaya devam etti. Biz bu değerli markaya gölge düşmemesi için önce alan adını sonra da isim hakkını aldık. Markanın eski sahipleri olan aileden de helalliğimizi aldık. 2026 yılının yaz aylarında Beta’nın ilk mağazasını Ankara’da açacağız, yıl sonuna kadar da 3 mağaza planımız var” şeklinde konuştu.
